بیماری های صبحانه در بارداری و 8 نکته برای رهایی

درمان بیماری های صبحانه در هنگام بارداری

82

بیماری های صبحانه در بارداری

تمام بیماری های صبحانه مرتبط است با حالت تهوع و استفراغ زمانی که شخص باردار میشود. بیماری های صبحانه در اوایل بارداری بسیار شایع هستند به طوری که بر روی بیش از نیمی از افراد باردار اثر آن دیده شده است.

بیماری های صبحانه برای چه مدت زمانی طول میکشد؟

به طور معمول این بیماری در اواخر بارداری از بین میرود. و تقریبا در سه ماهه دوم بارداری از بین میرود (پس از 13هفته و یا طی ماه چهارم). به هر حال هرشخص و هر بارداری متفاوت است، بنابراین مدت زمان مشخصی برای تعیین توقف تهوع های صبحانه وجود ندارد.

آیا بیماری های صبحانه به جنین من آسیب میزند؟

تنها زمانی این بیماری ها برای کودک شما آسیب ساز میشود که نتوانید هیچ مواد غذا و یا مایعاتی را پایین نگهدارید. همچنین زمانی که مقدار وزن زیادی را کم کنید برای کودک شما مشکل ساز میشود.

تحت شرایط زیر باید با پزشک خود تماس بگیرید:

  • بیش از 1کیلو کاهش وزن داشته باشید.
  • استفراغ خونی (که میتواند قرمز روشن و یا سیاه باشد).
  • بیش از 4بار در روز استفراع داشته باشید.
  • بیش تر از یک روز نتوانید مایعات را پایین نگه دارید.

 

نشانه های بیماری در هنگام خوردن صبحانه :

نشانه های این بیماری صبحانه حالت تهوع و استفراغ است. این نشانه ها میتوانند قبل و یا بعد از مصرف غذا ایجاد شوند. از عوامل تحریک پذیر آن میتوان به بو و یا هر نشانه ای از غذا اشاره کرد.

با این حقیقت که به آن تهوع صبحانه میگویند فریب نخورید. حالت تهوع میتواند در هر زمانی از روز و یا حتی در پایان روز ایجاد شود ولی در ابتدای روز شایع تر است. حتی صبحانه حتی در شب ها نیز ممکن است رخ دهد.

| صبحانه در بارداری | حالت تهوع دوران بارداری | بیماری های صبحانه | تشخیص بیماری های صبحانه | نشانه های بیماری در هنگام خوردن صبحانه | نشانه های بیماری در صبحانه | صبحانه و بیماری ها در هنگام بارداری |

چه چیز هایی سبب بیماری های روزانه می‌شوند؟

پزشکان علت دقیق رخ دادن تهوع صبحانه را نمیدانند ولی به نظر میرسد به دلیل افزایش ناگهانی سطح هورمون ها در هنگام بارداری است.

بیماری صبحانه چگونه تشخیص داده میشوند؟

برای اینکه دریابید بیماری صبحانه دارید معمولا نیازی به پزشک نیست. درصورتی که چندین هفته از بارداریتان میگذرد و احساس تهوع میکنید احتمالا شما دچار بیماری های صبحانه شده اید .

آیا بیماری صبحانه قابل پیشگیری و اجتناب است؟

درحال حاضر هیچ روش اثبات شده ای برای پیشگیری از تهوع صبحانه وجود ندارد، ولی روش هایی برای کاهش نشانه های این بیماری هست که شامل تنظیم زمان و چیزی که میل میکنید. همچنین باید ویتامین های مکمل خود را ارزیابی کنید.

میزان آهن در ویتامین هایتان میتواند سبب افزایش حالت تهوع شود.

درمان های بیماری های صبحانه در هنگام بارداری

به طور معمول درمان برای بیماری های صبحانه لازم نیست. ولی روش هایی برای کمک به حس بهتر وجود دارد که میتوانید انجام دهید.

نکاتی برای رهایی از بیماری های صبحانه:

  1. اندازه های کوچک غذا را در طول روز بخورید به طوری که هیچگاه خیلی سیر و یا گرسنه نباشید.
  2. از غذا های سنگین، ادویه دار، چرب و یا چاغ کننده پرهیز کنید.
  3. از غذاهایی که بوی آنها مشامتان را آزار میدهد و یا سبب ایجاد حس تهوع میشود پرهیز کنید.
  4. بیشتر از کربوهیدرات ها استفاده کنید. (مثل سیب زمینی پخته شده، برنج سفید و تست خشک)
  5. از غذا های ملایم هنگام حالت تهوع استفاده کنید. (کراکر نمکی، دسرهای ژلاتینی مانند ژله، بستنی، آب مرغ، زنجبیل و چوب شور)
  6. میزان آهن در ویتامین های مصرفی قبل از زایمان میتواند برخی بانوان را اذیت کند، اگر فکر میکنید بیماری های صبحانتان مربوط به ویتامین هاست با پزشک خود مشورت کنید تا ویتامین هایتان را تغییر دهد.
  7. قبل از بیرون آمدن از تخت خواب در هنگام صبح ، مقداری کراکر نمکی برای آرام کردن معده تان مصرف کنید.
  8. استفاده از طب فشاری  در مچ بند ها میتواند زنانی را که دچار تهوع صبحانه هستند کمک کند.

این نوع فشار سنج ها گاهی توسط مسافران کشتی برای جلوگیری از دریازدگی استفاده می‌شود. شما میتوانید این بند ها را از داروخانه ها و یا فروشگاه های قایقرانی و یا آژانس های مسافرتی تهیه کنید.

در صورتی که نکات بالا موجب تسکین تهوع صبحگاهی نشد با پزشک خود مشورت کنید وبه خاطر داشته باشید داشتن بیماری صبحانه به معنی بیمار بودن جنینتان نیست.

زندگی با بیماری صبحانه

برخی از افرادی که این بیماری را دارند تنها دچار حالت تهوع هستند برخی دیگر از افراد حالت تهوع به همراه استفراغ را به عنوان بخشی از بیماری صبحانه تجربه میکنند. برخی افراد علائم خفیفی دارند. گروهی از افراد بیشترین شدت علائم بیماری های صبحانه را دارند که شامل استفراغ بیش از حد بارداری است.

مهم نیست که چه نوع از تهوع صبحگاهی را دچار هستید چیزی که مهم است تغذیه شدن و هیدراته بودن است. برای غذا خورن تلاش کنید حتی اگر بعد از آن دچار استفراغ شوید. در برخی مواقع پرنگه داشتن معده تان سبب کمک به مبارزه با حالت تهوع خواهد شد.

سوال هایی که میتوانید از پزشکتان بپرسید:

  • من باردارم و در تمام مدت احساس مریضی میکنم. آیا این نرمال است؟
  • برای رهایی از علائم چه کارهایی میتوانم انجام دهم؟
  • علائمی که نشان میدهند احساس بیماری صبحگاهیم سبب ریسک و آسیب به جنینم میشوند چه هستند؟
  • تهوع صبحگاهیم شدید است. آیا نیاز به درمان دارم؟
  • فواید و مضرات استفاده از این دارو چه هستند؟
  • نگران هستم که جنینم به اندازه کافی مواد مغذی دریافت نکند. آیا نیازی به استفاده از ویتامین مکمل متفاوتی دارم؟ آیا باید رژیم غذاییم را تغییر دهم؟
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.