شناسایی آسیب شبکیه چشم نوزادان نارس در خراسان‌شمالی

333

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز محمدرضا اکبری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو‌ با رسانه‌ها از غربالگری نوزادان نارس برای شناسایی رتینوپاتی (آسیب شبکیه) در نوزادان نارس خبر داد و اظهارکرد: این اقدام با همکاری معاونت بهداشتی، معاونت درمان و کلینیک تخصصی آر.اُ.پی انجام می‌شود و تاکنون کارگاه‌های آموزشی نیز در این خصوص برای همکاران بهداشتی و مراقبان سلامت برگزار شده است.

وی با بیان اینکه نوزان نارس متولد شده در بیمارستان‌های استان برای غربالگری رتینوپاتی به کلینیک مورد نظر ارجاع داده می‌شوند، گفت: ضمن ارائه تمام مراقبت‌های مورد نیاز، به خانواده‌های این نوزادان نیز آموزش‌های مراقبتی لازم ارائه می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی افزود: اجرای این طرح را شناسایی زود هنگام مشکلات شبکیه چشم نوزادان برای پیشگیری از مشکلات بینایی و نابینایی در بزرگسالی ذکر کرد.

اکبری گفت: رتینوپاتی در واقع مشکلات مربوط به عروق شبکیه چشم است که می‌تواند منجر به اختلالات بینایی از جمله نقایص جزئی قابل اصلاح تا جدا شدن شبکیه و نابینایی مطلق شود.

 وی ادامه داد: رتینوپاتی در نوزادان نارس به علت کامل نشدن عروق شبکیه چشم اتفاق می‌افتد که در اوایل دوران بعد از تولد حتما باید پیگیری شود تا در آینده باعث کوری نشود.

منبع

www. ghatreh .com/news/nn66783690/شناسایی-آسیب-شبکیه-چشم-نوزادان-نارس-خراسان-شمالی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.